Back
radni prostor utiče na produktivnost
23 фебруара, 2022

Kako radni prostor utiče na produktivnost zaposlenih

Share:

Ako želite da ljudi sa kojima radite budu produktivni, kreativni i efikasni u obavljanju radnih zadataka trebalo bi da razmislite o kreiranju inspirativnog i udobnog radnog okruženja. Radni prostor ne samo da utiče na način obavljanja posla, već i na blagostanje, smanjenje stresa i opšte zadovoljstvo zaposlenih. Upravo zbog benefita koji ima, podsticajan poslovni prostor predstavlja jedan od načina da privučete nove zaposlene i da motivišete ljude koji već rade kod vas. Postoji nekoliko elemenata o kojima posebno treba voditi računa prilikom kreiranja stimulativnog radnog prostora. 

Prirodna svetlost

Zamislite da svakodnevno provodite osam radnih sati ispred računara u skučenoj i mračnoj kancelariji? Složićemo se da ovo izaziva ne samo loše raspoloženje, već i pad koncentracije, demotivisanost i nedostatak inspiracije. Istraživanja pokazuju da se oko 47% zaposlenih oseća znatno umornije u kancelarijama koje nemaju dovoljno prozora, odnosno prirodne svetlosti, dok oko 43% njih ističe da im nedostatak svetla izaziva neraspoloženje. Ista studija pokazuje da optimizacija prirodnog svetla u kancelariji povoljno utiče na zdravlje i blagostanje zaposlenih.

Udoban i fleksibilan nameštaj

Dugotrajno sedenje za računarom može negativno uticati na produktivnost. Zbog toga je udoban, ergonomski nameštaj koji se prilagođava različitim načinima rada izuzetno važan prilikom uređenja podsticajnog radnog prostora. Mnoge IT kompanije biraju fleksibilne stolove koji su pogodni za sedenje i za stajanje, što omogućava zaposlenima da rade u položaju koji im najviše odgovara. 

Pored radnog stola i stolice, poželjno je da kancelariju upotpunite nameštajem koji podržava neformalne načine rada, kao što je lazy bag, lounge fotelja ili udobna ljuljaška.

Open space kancelarije sa više zona

Danas oko 70% kompanija usvaja open space koncept kancelarija, jer znatno olakšavaju radni proces i komunikaciju između članova tima. Iako se ističe da otvoren prostor pozitivno utiče na produktivnost i saradnju između zaposlenih, velika mana ovih kancelarija je nedostatak privatnosti i prevelika “izloženost” tokom rada. Pored toga, trend otvorenog kancelarijskog prostora otežava komunikaciju sa klijentima, sastanke, telefonske razgovore ili jednostavno rad u tišini. 

Zbog toga stručnjaci za dizajn preporučuju formiranje kancelarija sa više zona, tako da jedan deo bude zajednički, komforan otvoren prostor, ali da zaposlenima ostavlja mogućnost da se osame kada im je to potrebno. Prema tome, moderne kancelarije koje podstiču produktivnost treba da sadrže i odvojene radne prostore tako da svaki zaposleni može da se povuče kada mu je potrebno da se skoncentriše, telefonira ili razmišlja u miru. 

Biljke

Istraživanja pokazuju da unošenje zelenila u radni prostor smanjuje stres i povećava produktivnost za čak 15%. Biljke u kancelariji doprinose da se zaposleni osećaju srećno, energično i angažovano. Pored toga, cveće je izuzetan dekorativni detalj koji čini da prostor izgleda prijatno i sveže. 

Mesto za druženje

Odmor je sastavni deo radnog dana, pa je poželjno da zaposleni imaju zajedničko mesto za predah i druženje, nakon čega se osveženi mogu vratiti radnim zadacima. Ovo može biti funckionalna trpezarija gde mogu uživati u zajedničkim obrocima i kafi, ili kutak sa društvenim igrama, kao što su bilijar, pikado ili stoni fudbal. Predlažemo vam da ideje za uređenje prostorije za opuštanje tražiti od svojih zaposlenih, kako biste otkrili šta njih pokreće i kako bi voleli da provode svoje pauze. 

Dodatna pogodnost: Pet-friendly kancelarija 

Šta osećate kada ste pored svog kućnog ljubimca? Sigurnost, mir, sreću, inspiraciju, dom… U želji da podstaknu prijateljsku atmosferu i da unaprede kompanijsku kulturu, mnoge firme daju mogućnost svojim zaposlenima da dovedu svoje kućne ljubimce na posao. Životinje značajno zbližavaju ljude, te njihovo prisustvo u kancelariji podstiče zdrave, produktivne i prijatne odnose između zaposlenih. Pored toga, dovođenje ljubimaca na posao doprinosi boljem balansu između privatnog i poslovnog života, jer zaposleni mogu jednostavno da usklade svoj radni raspored sa brigom o ljubimcima.  

Hybrid IT Solutions  je kompanija u centru Novog Sada koja svojim zaposlenima nudi rad u izuzetno opuštenoj, pozitivnoj i zdravoj radnoj atmosferi. Pored modernih kancelarija punih prirodnog svetla i prelepog pogleda na ceo grad, naši zaposleni imaju na raspolaganju zajedničke prostorije za opuštanje i zabavu. I još nešto, vaši ljubimci su dobrodošli! 


Share: